Archiwum wrzesień 2015


wrz 27 2015 Ret-Talus - mroczny władca śmierci
Komentarze: 0

Strażnik krzyknął, lecz zamilkł gdyż jego ciało zostało rozdarte na dwoje, a jego szkarłatne wnętrzności rozpryskały się na całej ziemi.

Demon Elut-Bal zawył z rozkoszy i rozejrzał się za jego kolejną ofiarą. Zgiełk bitwy, ścierające się miecze i umierających, którzy błagali o litość słychać było w pobliskim mieście. Ret-Talus zajął miejsce na pograniczu walki, w pobliżu skraju lasu. Siedząc na tronie zbudowanym z martwych ciał myślami kontrolował swoje kukiełki z mięsa i kości. Tak wielka koncentracja mogłaby wyniszczyć każdą inną istotę, jednak trzy tysiące lat drobiazgowych studiów uczyniły z umysłu Ret-Talusa nieprawdopodobnie odporną fortecę. Przeraźliwe piski wybrzmiały po jego prawej stronie oznaczające zstąpienie sępów na miasto. Ich haczykowate dzioby zagłębiały się w mięsistych smakołykach porozrzucanych na ziemi. Ret-Talus się nie poruszył, a czarny ogień jego oczu ledwo migotał. Czuł swoją moc oplatającą miasto. Czuł puls Kamienia Przywołań wewnątrz mogiły w jego piersi. Wiedział, że jego żołnierze przechodzą ulicami i budynkami niszcząc wszystko na swojej drodze, a życie spływa po zakurzonych deskach i błotnistych ścieżkach.

Dragos wyłonił się zza kuźni, a świeża krew spływała po jego ustach i brodzie. Zbliżył się do tronu obnażając zaczerwienione zęby i ukląkł przed swoim panem. Usta Ret-Talusa drgnęły, a wargi powoli się rozdzieliły, jednak suche marszczyły się i łuszczyły od ruchu.

- Cóż znalazłeś Dragosie? - zapytał.

- Najcenniejszą błyskotkę, Wasza Wysokość.

Dragos sięgnął pod płaszcz i wyciągnął mały przedmiot. Ret-Talus poczuł nagły ruch z metalowej trumny pochowanej w jego wydrążonej, zgniłej piersi. Wyciągnął rękę po kamień ofiarowany przez Dragosa i uniósł go w górę. Nie było wątpliwości - był to Kamień Przywołań.

- Nie mogę sobie wyborazić, dlaczego Straż Przednia, ukryła go w prowincjonalnym mieście. - mruknął Dragos, kręcąc głową z dezaprobatą. Jednak umysł jego mistrza rozumiał więcej.

- Oni go nie ukrywali, głupcze. Podróżowali z nim i zatrzymali się tu tylko na odpoczynek. Zabierali go spowrotem do cytadeli, spowrotem do Eldwyn. - Dragos skinął na mądrość swojego pana, a Ret-Talus zobaczył oczy swojego sługi skierowane na Kamień i dostrzegł w nich chciwość.

- Kolejny kamień, Wasza Wysokość! Takie potężne narzędzie. Z pewnością z dwoma kamieniami będziesz Panie nie do powstrzymania.

- Przetrzyj usta Dragosie, ta krew obrzydliwie cuchnie życiem. Nie potrzebuję kolejnego kamienia. Mam czterdzieści siedem nekropolii na pięciu kontynentach. Wygasiłem życie milionów czujących istot i jestem osobiście odpowiedzialny za upadek dwunastu nacji. Mówienie o byciu nie do powstrzymania jest żałosne i pozbawione wyobraźni. - Ret-Talus spojrzał oczami swoich ożywionych sługusów i był zadowolony z tego co zobaczył.

- Resztka mieszczan zabarykadowała się w kaplicy, - powiedział Dragos.

- Zrównaj ją z ziemią, następnie załóż Elut-Balowi jego kajdany. Wracam do Gil-Nam i przywołam Cię tam wciągu godziny.

- Oczywiście mój Królu - odpowiedział Dragos składając żałosne ukłony - Czy mogę zapytać co planujesz z drugim kamieniem, o Panie?

- Nigdy nie będzie Twój, Dragosie. To wszystko co musisz wiedzieć. Powiem wprost: stworzyłem Cię tylko w jednym celu. Jest mym sługą, który może obcować z żywymi. Możesz być moim posłańcem. Nie mam z Ciebie innego pożytku. Błagałeś mnie kiedyś o nieśmiertelność, ale musisz zrozumieć, że dla Ciebie nieśmiertelność oznacza nic więcej jak wieczne zniewolenie. Nie czeka na Ciebie chwała. Jesteś moim niewolnikiem od teraz aż do czasu gdy wypali się słońce. Czy to jasne?

Dragos próbował uśmięchnąć się, ale horror, który odczuł był zbyt oczywisty, a w jego oczach czaiła się nienawiść.

- Tak, mój Królu - odpowiedział wampir kłaniając się raz jeszcze.

- Uważaj na swoje oczy, Dragosie. Mówią o zdradzie. - Ret-Talus nawet się nie porusył, ale z wewnątrz jednej z rąk Dragosa dobiegł dźwięk rozpadającej się kości. - Jestem panem całego martwego świata. Nigdy o tym nie zapominaj - Dragos zawył ściskając swoją okaleczoną rękę.

- Oczywiście, Panie. Zrozumiałem tę lekcję. -  Dragos wstał, odwrócił się i szybko wyszedł w kierunku kaplicy.

Ret-Talus powstał ze swojego tronu i w kilka sekund zniknął z zalesionych przedmieści by natychmiast pojawić się w ogromnej hali zbudowanej w całości z kości. Umysł Ret-Talusa był tak sprawny, że podczas gdy karcił Dragosa, zdecydował co zrobić z kamieniem. Będzie to prezent dla najbardziej wdziecznego odbiorcy - głodnego, brutalnego nieznaczącego robaka, którego nie intereswałoby zostanie graczem na światowej scenie walki o dominacje. Jeśli Królestwo Upadłych nie może mieć Kamienia Przywołań na wyłącznść, to Ret-Talus zadba przynajmniej o to, by każdy szaleniec w Itharii był uzbrojony w jeden z nich.

Partie 
wrz 25 2015 Mur, który przegrał partię
Komentarze: 0

Pojęcie z tytułu jest znane wszystkim graczom - źle ustawiony mur potrafi przekreślić całą partię. Ominę narazię najbardziej oczywiste błędy w wystawianiu murów (4 linia przy grze defensywnej, niezabezpieczone pole między naszym murem a przeciwnika, itp.), które to najczęściej karane są przez Maga Runów.


W partii, której byłem świadkiem, ten błąd nie był tak oczywisty (a miał miejsce w drugiej turze(!)), no i przeciwnik musiał mieć jeszcze trochę szczęścia (66% szans na przejęcie kontroli nad skrzydłem).

Ale po kolei.


Sera Eldwin, mierzyła się z Vloxem. Sera zaczynała i w drugiej turze, po dobraniu pierwszych kart miała już mur i zdecydowała się mieścić go na prawym skrzydle (komentarz będę przeprowadzać z perspektywy Vloxa).
Nie chcąc blokować sobie możliwości zranienia Zadymiarza decyduje się na ostatnią kolumnę. Tam odrzuca 4 linię (gra defensywna) i 3 linię by wysunięty Zadymiarz nie mógł jej zablokować, gdy drugi będzie atakować. Ostatecznie mur ląduje na 2 linii.

Po zranieniu Zadymiarza przychodzi kolej na Vloxa. Ten również ma ścianę i, zapowiadając grę ofensywną, ustawia ją na 4 linii na przeciw muru Sery. Następnie przesuwa jednego z Zadymiarzy do startowej ściany Sery, a drugiego do Wyszkolonego Łucznika. Udaje się w niego trafić i po przywołaniu pierwszego Zadymiarza nawet zabić Łucznika. Od teraz zaczyna się pewna dominacja Vloxa na prawym skrzydle, niezmącona poczynaniami Sery (niestety ta konkretna Sera nie miała podstawowych jednostek strzelających).

W każdej kolejnej turze Sera niechcąc doprowadzić do zajęcia 3 linii przez wrogie jednostki, przyzywała nową jednostkę na pole na którym zginął łucznik i które mogłobyć atakowane z dwóch stron. Po kilku rundach, gdy Serę pobiło dwóch Złodziei sytuacja przed jej ruchem wyglądała następująco (abstrahuję na temat ilości ran na ścianach, nie miały wpływu na grę), więc nie mogła sobie już pozwolić na obronę z jednostek podstawowych (Vlox będący Jastrzębiem - w dwójkę siali terror)

Na szczęście pojawiła się wtedy na stole Sybilla (turę przed nią jako ostatnia z poległych podstawowych jednostek była Czarcia Łapa, stąd Sera miała już tylko 3 HP), która zapowiadała rychłe wybicie skrzydła (nie tylko silna, ale i strzelająca, nie musiała stać na tym niewygodnym polu na trzeciej linii), a nie chcąc do tego dopuścić, Vlox wysłał Jastrzębia na nierówny z nią pojedynek (już w pierwszej turze otrzymał 4 rany - weszło 100%). Taka pozycja nie była dla Vloxa korzystna, by poradzić sobie z Sybillą nowe jednostki musiałyby w jakiś sposób stawać na polu w odległości 3 pól od własnego muru.

Vlox postanawia zrobić coś szalonego (co może i spełnia założenia taktyczne o kontroli prawego skrzydła, ale jest dość wątpliwą decyzją).
1) Wydarzenia: Vlox przejmuje umiejętność Renegata(!) i dostaje Płaszcz Cieni.
2) Ruchy: Jastrząb zajmuje pole przed Serą (atakuje Rycerza Gwardii), Renegat atakuje w ścianę, Vlox rusza się na pole zwolnione przez Jastrzębia.
3) Ataki: Jastrząb wykańcza Rycerza Gwardii, Vlox idzie o jedno pole do przodu, Renegat zajmuje pole za Vloxem, chroniąc jego tyły.
(szanse na zranienie Sybilli dwiema kośćmi są następujące: 2 rany: 11%, 1 rana: 44%, stąd decyzja o zrezygnowaniu z ataku)

Po kilku ruchach (pierwszym z nim było spektakularne wycofanie się Vloxa ;P) gdy na stole pojawił się Majsterkowicz, a u Sery Jakub Eldwyn, gra dobiegła końca - dzięki opanowaniu trzeciej lini u przeciwnika zasięg Majsterkowicza (Vloxa) pozwolił na wyłączenie Sybilli i zniszczenie jej w dwie tury, natomiast błędne wprowadzenie Jakuba na lewej stronie stołu (i do tego był co turę wyłączany) było stratą 7 magii (on i Ecz nie grali przez całą grę, było to zamrożone 11 magii, więc więcej niż Ecz ugrał przez 9 tur konsekwentnego zjadania sobie muru).

Gra zakończyła się przyzwaniem Fiołka i ostatecznym natarciem Vloxa (nie miał już żadnego asa w rękawie), na poniższych grafikach dwie sytuacje po ruchu Vloxem - ostatnia i przedostatnia tura

 

W ostatniej turze Fiołek zaatakował Serę (raniąc Vloxa), a Vlox był gotowy poprawić w Serę (tak, mimo, iż stoi obok Rycerza może zaatakować Serę, ponieważ zdolność Rycerza jest zaspokojona - jest celem ataku - dokładna klaryfikacja tej zasady do znalezienia w FAQ pod hasłem Rycerz Gwardii, a odnosi się ona do analogicznej zdolności "Wild Swing").

O wyniku i przebiegu tej partii z pewnością zadecydował mur wystawiony w pierwszej turze, który dał Vloxowi genialny punkt przerzutowy jednostek, zatem pamiętaj, by zawsze 6 razy przemyśleć pozycję swojego muru! (Tylko 4 razy jeśli jesteś Kruskiem i 3 razy jeśli masz w talii Sproga ;P)

Sera nie mogła skontrować w żaden sposób tej pozycji, z prozaicznego powodu - nie miała jednostek strzelających w talii(!).

Zachęcam do komentowania, może było gdzieś lepsze rozwiązanie, może będzie potrzeba sprecyzowania sytuacji - z chęcią to zrobię.


Partia została rozegrana przez Amadeusza i Kasię w GOSU.

wrz 23 2015 Summoner Wars - Wojny przywoływaczy - początek...
Komentarze: 0

Ret-Talus - mroczny władca Upadłego Królestwa był tym, który odnalazł pradawny Kamień Przywołań. Kamień obdarzył go mocą i tym samym uczynił pierwszym z Mistrzów Przywołań. Przez tysiąc lat nikt nie potrafił sprzeciwić się Ret-Talusowi, który z pomocą przywołanych bestii siał lęk w sercach mieszkańców Ithatrii. Potęga Kamienia była tak wielka, że pomimo niezliczonych armii wysyłanych przeciw złemu królowi - pozostawał on niepokonany.

 

Aż pojawił się nowy Kamień Przywołań, a co za tym idzie drugi Mistrz - Dane Lightbringer. Niezwyciężony dotąd Ret-Talus, w końcu, stanął przed godnym siebie przeciwnikiem. Odnalezienie kolejnego magicznego kamienia ponownie rozpaliło nadzieję w sercach ludów Itharii. Nie tylko dlatego, że Mroczny Król trafił na równego sobie, ale też z innego powodu - oznaczało to, że Kamień Przywołań nie jest jedyny i unikatowy. Jeśli odnalazły się dwa, to zapewne było ich i więcej. Przedstawiciele wszystkich ras, każdej frakcji rozpoczęli gorączkowo przeczesywać znany im świat w poszukiwaniu kolejnych...

 

I w końcu je odnaleźli. Pojawiło się coraz więcej Kamieni. Niestety, zamiast zjednoczenia w walce przeciw wspólnemu wrogowi, rozgorzały dawne waśnie. Niepohamowana żądza niewyobrażalnej mocy zwróciła Mistrzów Przywołań przeciw sobie.

 

Tak rozpoczęły się wojny najpotężniejszych - Summoner Wars.

Tekst ten rozpoczyna naszą przygodę z Summoner Wars, ale zdecydowanie nie powinien być jedynym. Kim jest Dane Lightbringer? Dlaczego nie jest jednym z Mistrzów Przywołań skoro odnalazł Kamień. Czyżby został zgładzony przez Ret-Talusa?

 

Zanim poznamy odpowiedzi na te pytania, poznajmy historię Księcia Eliena, którego strategie już znamy, ale nie wiem kim on tak naprawdę jest.

 

Gorzki wiatr smagał twarz Eliena, a maleńkie kryształy lodu okaleczały jego ciało. Stał na Ostatnim Wzgórzu, naturalnej wieży skał sterczącej u podnóży gór. Czerwony kamień płonął w jego ręku a spojrzenie Eliena prześlizgiwało się przez białe polany lodu i śniegu leżące przed nim. Gruby śnieżnobiały puch zmniejszał naturalną percepcję Eliena do zera. Ale ciepły kamień w jego ręce odpychał tę pogodę i Elien zajrzał wgłąb krainy, która skrywała się daleko stąd.


Usłyszał ją pomimo, iż nie wydała żadnego dźwięku. Melena pojawiła się po jego lewej stronie i zmrużyła swoje czarne oczy patrząc na pustkowia tundry w które wpatrywał się książę. Nic nie ujrzawszy, jej oczy spoczęły na błyszczącym kamieniu w ręku jej lidera.
-
Czy to prawda? - zapytała - To... pustkowie... było kiedyś nasze?
- Tak, - odpowiedział Elien i zwrócił głowę by spojrzeć na swojego najbardziej zaufanego zastępce. Jej czarne włosy falowały na szalejącym wietrze. - Była to kiedyś zielona kraina i siedziba naszego dumnego imperium.
Melena wskazała na Kamień Przywołań.
-
Niektórzy mówią, że kamień jest dowodem na to, że Ona nigdy nas nie opuściła. Mówią, że jest to znak, że Ona wciąż nas kocha. - Ale usta Eliena skrzywiły się z niesmakiem.
-
To jest dowód, że głupcy wciąż trzymają się nadziei i nic więcej - i z gniewem wskazał  na straszliwe, białe pustkowie przed nimi - To jest znak Jej miłości do nas. Lodowa śmierć była naszą nagrodą za milenia wiernego kultu. Coś się stało. Kraina zmieniła się i nasze piękne królestwo stało się cmentarzem z lodu. Gdyby starożytni nie znaleźli tych gór i wulkanów w ich sercu, z pewnością by zginęli. - Elien odwrócił się by spojrzeć na ogrom gór za nim. Iglice postrzępionych szarych skał wystawały w ponure, obojętne niebo. Pomarańczowa poświata toczącej się magmy odbijała się w białych chmurach. - Nie żeby nasza obecność tutaj była idyllą. Skazani by żyć w popiołach, przy wrzącej lawie, otoczeni morzem białej nicości. - Spojrzał znów na Melenę i uśmiechnął się. - I nie zapomnimy im tego - mówiąc to skinął na tundrę - Przynajmniej nasi przodkowie mieli stulecie zanim oni przybyli.
Melena znów spojrzała na tundrę, a Elien uświadomił sobie jak bardzo jej twarz przypomina mu jej ojca. Jego mądrość była niezmierzona, choć nawet tak wspaniały umysł padł ofiarą ostrzy maruderów. Myśli Eliena odpłynęły w stronę pogłosek o tym, co najeźdźcy zrobili z ciałem mędrca, jednak szybko wypchnął te ponure obrazy z głowy.
-
Więc oni tam są - powiedziała Melena.
-
O tak.
- I zmierzają tu?
- Zmierzają - wyszeptał - Ale tym razem jesteśmy gotowi. Tym razem spotkamy ich z podniesioną głową i całym gniewem naszej wspaniałej rasy. - trzymał kamień przed nią, a on wydawał się pulsować - To nie jest błahostka podarowana nam przez bogów. To jest serce. To jest serce, którego bicie napędza naszą zemstę. Wszyscy którzy nas skrzywdzili, poznają potęgę wielkiego ptaka, którego imię wysławiamy. Choć obróceni w popiół, choć tlący się w lawie, odrodziliśmy się, a ogień, który towarzyszy naszemu odrodzeniu, strawi całą Itharię.
Oczy Meleny spotkały się z jego i wydawały się szukać w nich jakiegoś sekretu.
-
Jeśli to nie tajemnica, mój Książę, to skąd pochodzi ta Twoja nowa żarliwość i nadzieja? Od samego powrotu nie raczyłeś nikomu o tym powiedzieć.
- Na razie powiedzmy, że nasza rasa ma wielkiego przyjaciela, tyle powinno wystarczyć. - Elien ponownie odwrócił się ku tundrze, a jego spojrzenie wydawało się dostrzegać coś bardzo odległego.
-
Powinniśmy więc odpowiedzieć na wezwanie ludzi? - zapytała Melena - Mówią, że Lightbringer chce zjednoczyć wielkie rasy przed groźbą Upadłego Królestwa. Z pewnością Elfy Feniksa powinny stanąć w szeregu pokrzywdzonych.
- Król Umarłych z pewnością odczuje nasz gniew - odpowiedział Elien - Jednak jest to tylko jedno nazwisko na długiej liście i mam zamiar wykonać nasze powołanie w odpowiedniej kolejności. - Elien uśmiechnął się ponuro i nagle dodał podnosząc głos - Wszystko zaczyna się tu, w tej tundrze, która dręczyła nas przez setki lat! Orkowie i obrzydliwe kreatury jakie zniewolili będą pierwszymi, którzy zginą od naszych broni, którzy zostaną pochłonięci przez nasze prawe płomienie. Później... gdy wszystko to będzie za nami, wtedy kto wie? Być może ostatecznie nawet Ona zadrży, gdy przypomni sobie ile złego nam wyrządziła.

Armie 
wrz 20 2015 Książę Elien - precyzyjna maszyna do zabijania...
Komentarze: 2

Ich oczy płoną. Pot błyszczy na ich umazanych popiołem czołach. Złość gotuje się pod ich niewzruszoną twarzą. Elfy Feniksa odkryły Kamień Przywołań pośród obsydianowych skał ich wulkanicznego domu i teraz, z nim, wyruszają na wojnę.

Elfy Feniksa tworzą swój własny los. Są precyzyjne i zabójcze. Grający Elfami Feniksa lubią zadać bezpośrednie obrażenia i tworzyć strategie, które nie opierają się na rzucie kością.




Elfy Feniksa i ich Książe Elien są generalnie pierwszą z talii, z którą styka sie większość graczy. Ich początkowy entuzjazm związany z precyzją i Ognistym Smokiem szybko ulatuje po odkryciu jak kruchym okazuje się być sam Elien.



Zdolność Eliena jest bezcenna. Ile razy zdażyło się nie trafić nic na 3 kościach, co decyduje o przeżyciu kluczowej jednostki przeciwnika, stracie ważnej własnej jednostki, a często o wyniku całej partii? (Zakładając, że nie jest to pytanie retoryczne: dokładnie w 1 przypadku na 27). Mając pewność zabicia wrogiej jednostki jesteśmy w stanie zaplanować całą turę od początku do końca i dzięki temu przez całą grę kontrolować jej przebieg. Jak jednak atakować Elienem i wykorzystywać w 100% jego zdolność by nie pozostać odsłoniętym?


Tutaj z pomocą przychodzą Wojownicy (PE), których zdolność pozwala co prawda wrócić do własnej ściany, ale przy odpowiedniej pozycji, ten powrót może (i powinien!) służyć nie tyle co do wycofania i ochrony Wojownika, co do zasłonięcia Eliena. Ich koszt (1 magii) i siła (2), są świetnym połączeniem przy grze, w której z przeciwnikiem równo zużywamy naszą talię.
Wystawienie Wojownika kosztuje nas 2 karty (sam wojownik + 1PM). Zakładając, że głównym celem wystawienia Wojownika jest zasłonięcie Księcia na koniec rundy, który to pozostaje odsłonięty, bo chce zaatakować (co w 99% kończy się śmiercią wrogiej jednostki) otrzymujemy następujące korzyści:
- przeciwnik traci 1 kartę ze stołu, a my zyskujemy 1 PM. Bilans wychodzi na 0!
- mamy jednostkę, która w tej turze może zaatakować dowolny cel w promieniu 3 od naszej ściany z siłą 2, co daje nam średnio 1,33 rany na rundę
- przy założeniu, że przeciwnik ma podobną statystykę ran na rundę, to w następnej kolejce (po zasłonięciu Wojownikiem Eliena) z pewnością marnuje swoje 0,33 gdy zabija Wojownika.
- z rundy na rundę przy takiej wymianie ciosów wychodzimy delikatnie na plus (co jest bezpośrednią konsekwencją aktywnego korzystania z Summonera)

Gra zachowująca status quo jest dla Eliena wybitnie korzystna dzięki wydarzeniom - Wysysanie Magii, Spalenie, Potężniejsze Spalenie, Duch Feniksa - pierwsze z nich pozwala odskoczyć przeciwnikowi w PM przed wejściem w końcową fazę gry, Spalenia oraz Duchy Feniksa dają kontrolę nad niespodziewanym "przyrostem naturalnym" u przeciwnika.



Gdy talie mają się na wyczerpaniu, a Elien uzbiera odpowiednią ilość magii, nic już nie zatrzyma Ognistego Smoka (który nie bez powodu uważany jest za jednego z silniejszych czempionów w grze) i jego kompanów przy rozstrzygnięciu gry.

Proponowany Skład Talii:
Książe Elien ~/4/3R
Ognisty Smok 7/7/3 - wytrzymałość; atak, który można wzmocnić precyzją; precyzyjne superstrzelanie.
Laleja - 5/5/2R* - świetny stosunek cena/wytrzymałość przy jednostce strzelającej, zdolność zwiększająca atak przy zwarciu to znów potencjalne 3 rany na precyzji!
Melena - 5/5/2+1 - jak wyżej - potencjalne 3 rany na precyzji.

9x Wojownik 1/1/2 - opisany wyżej
2x Strażnik 1/2/1 - precyzja
3x Łucznik 1/1/1R - strzał o 4 pola to bezpieczne schronienie przed walczącymi wręcz jednostkami wroga
2x Ognista Bestia 2/3/2 - precyzyjna zdolność pozwalająca ranić więcej niż jedną jednostkę
2x Fechmistrzyni 0/1/1 - jej zdolność zniechęca przeciwnika do wysyłania do boju tanich jednostek (konkretniej atakujących za 1) przy zerowym koszcie to kolejne dobre narzędzie do zbudowania magii.

Podstawowa taktyka:
Aktywne używanie Księcia Eliena i Wojowników (stąd ich ilość).
Formacja defensywna z wysuniętymi murami, Elien atakuję zza swoich murów (po skosie oczywiście), mury co druga kolumna ustawiane w rzędzie czwartym, rzadziej trzecim. Taka strategia nie daje możliwości atakowania Summonera przeciwnika (chyba, że będzie w zasięgu świeżo przyzwanych wojowników) i nie powinniśmy tego robić. Smok i Elien w końcówce w zupełności wystarczą na wykończenie wrogiego Summonera.
Atakowanie jednostek oblegających nasz mur przebiega za pomocą Wojowników i Fechmistrzyń. Zakładając sytuacje w której przeciwnik ma jednostkę przed naszym murem, możemy go zaatakować przyzwanymi do tego muru (na bokach) Wojownikiem i Fechmistrzynią, a tą ostatnią, trzecim atakiem z precyzji zabić Elienem - skoro Fechmistrzyni jest darmowa, to dostaliśmy ją na magię tak samo jakbyśmy ją poprostu tam zrzucili, ale mieliśmy 1 kość więcej do ataku(!).
Gdy przeciwnik nie chce podrzucać nam jednostek na pożarcie, wtedy Wojownicy świetnie sprawdzają się do niszczenia murów, a ich wycofywanie do ochrony Eliena nie ma sensu (bo ten gdy nie ma co robić bezpiecznie stoi na pozycji startowej), za to wracają do swoich murów by być po za zasięgiem istniejących jednostek wroga jednocześnie mając w zasięgu wrogą ścianę.
Łucznicy praktycznie nie opuszczają ostatniej linii Pola Bitwy, wyjątek stanowi sytuacja mocnej koncentracji gry na lewym skrzydle, wtedy są idealni do oflankowania przeciwnika i odciągnięcia kilku jednostek na prawe skrzydło.
Ekonomia - na przyzwanie Czempionów potrzebujemy 17 magii, do tego przyzywamy 7 wojowników, co daje zapotrzebowanie na poziomie 24 PM.
Magię budujemy z pozostałych jednostek i Narodzin Bohatera = 8 magii + dwa Wyssania Magii = 12 PM + 12 jednostek przeciwnika = 24 PM. Dlaczego 12 jednostek? Zakładamy, że zużyje ich tyle samo co my, a mieliśmy ich 5 startowych i 7 przyzwanych = 12 sztuk.
A co jeśli przeciwnik wystawia mniej jednostek? Wtedy uzupełniamy braki kolejnymi Wojownikami i/lub 1/2 Duchami Feniksa.

Gra powyższą armią wymaga dużo cierpliwości i kontroli równomiernego rozwijania się graczy. Nigdy nie zostawaj w tyle jeśli chodzi o ilość magii, Ognisty Smok w pojedynku 1 na 1 poradzi sobie z większością czempionów (a już z pewnością gdy w ostatnim etapie pojedynku pomoże mu Elien). Należy uważać przede wszystkim na swoje Mury, których niszczenie może być dla przeciwnika dobrą alternatywą do nierównej walki z precyzyjnym Elienem. Nie pozwól też sobie zdjąć obrońców Eliena - bądź wyczulony na wydarzenia (Furia Godszomu, Zabójstwo, W Ciemność) i zdolności (Lun, Kontroler, Łucznik (ED)), mogące zniszczyć obronę i na pozycje w których możliwe jest zajście Wojownika z boku (przede wszystkim Dobrzy Włócznicy) by po jego zabiciu odsłonić dystansowy atak w Eliena.

Tak złożoną talią w wirtualnej grze mam na dzień dzisiejszy 200 wygranych z 264 partii.

wrz 20 2015 Notka 1 - trochę o mnie.
Komentarze: 1

Cześć,
trafiłeś na bloga o Summoner Wars, jednak chciałbym, żebyś najpierw wiedział o moim związku z SW trochę spraw.



Grę Summoner Wars poznałem dzięki bardzo solidnemu graczowi, Marcinowi, który to pokazał mi ją na Pyrkonie 2013. Od razu trafiła w moje gusta. Jako, że gram w planszówki od 2011 roku, a od 2001 klubowo w Warcaby, później w Szachy - Summoner Wars okazuje się genialnym połączeniem tych dwóch zainteresowań.
Sam Marcin wspomina, że gdyby nie moje gorące zainteresowanie tematem już wtedy, pewnie nie gralibyśmy w tę grę już nigdy więcej.
Na poważnie zaczynam grać od 2014 roku, organizuję turnieje w Poznańskim GOSU, a rok 2014 zamykam I miejscem na Ogólnopolskiej Liście Rankingowej w Summoner Wars (http://summonerwars.pl/ranking-archiwalny/2014).
Od początku 2015 roku moim osobistym wyzwaniem jest granie taliami, które przez ogół towarzystwa uważane są za słabe ;).
Od około marca 2015 głośno podniosłem sprawy oficjalnego dodania kolejnych formatów gry (za przykładem amerykańskich), co w lipcu owocuje dodaniem formatu Pick Your Poison.
Od sierpnia 2015, razem z Marcinem, walczymy z organizacją Turnieju Drużynowego, który to swój początek ma w październiku 2015.

We wrześniu 2015, po Coperniconie, zmotywowany przez żonę, przyjaciół i toruńskie towarzystwo Summonerowe decyduję się otworzyć tego bloga.

Zapraszam do wymiany myśli i życzę wielu inspiracji, sprawiedliwych kości i satysfakcji z każdej partii SW.
Łukasz "Schalonny" P.